Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

Η εφημερίδα μας - τεύχος 1ο " Πρώτοι..και στην Ε' τάξη"

Με μεγάλη χαρά, σας παρουσιάζουμε το πρώτο τεύχος της εφημερίδας μας. Δραστηριότητες, παιχνίδια, επισκέψεις, εργασίες μάς έδωσαν ικανοποίηση, ευχαρίστηση και... γνώση.

Πατήστε τον σύνδεσμο:

1ο τεύχος - Πρώτοι και ...στην Ε' Τάξη



Τεύχος 1ο
Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος 2015

Συντάκτες: Οι μαθητές του Ε2
του Δ.Σ. Οφρυνίου

Σε αυτό το τεύχος:

     1.     Σχέδια εργασίας (project)

     2.     Δραστηριότητες μαθητών
  
     3.     Επισκέψεις

     4.     Συνεντεύξεις

Το blog  της τάξης μας:
e-ofrinio.blogspot.com
  

Δημοτικό Σχολείο Οφρυνίου
Τηλ: 2594041260

  
Η δασκάλα της τάξης Ε2            
Μαριάνθη Λουκαΐδου


                                                                                                                                                                                                                          
 




































Η μηχανή του χρόνου

Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016

Πέτρινοι γίγαντες.

Καθετί που δεν μπορούμε να το ερμηνεύσουμε με τη λογική, λέμε ότι απoτελεί ένα ανεξήγητο φαινόμενο. Έτσι μετά από την χαμένη Ατλαντίδα, αφορμή για προβληματισμό μας δίνουν οι πέτρινοι γίγαντες. Πιο γνωστά μεγαλιθικά μνημεία είναι οι πέτρινοι γίγαντες ή Stonehedge.

Πέτρινοι γίγαντες - παρουσίαση (πηγή::Γ.Σουδίας)

Στοουνχεντζ - Ν'ότια Αγγλία

Πιθανή κατασκευή Στοουνχεντζ 

Κυκλώπεια Τείχη -  Η πύλη των Λεόντων

Ο μύθος αναφέρει ότι ιδρυτής των Μυκηνών ήταν ο Περσέας. Ο Περσέας ήταν αυτός που ανέθεσε στους Κύκλωπες, τεράστια μυθικά όντα από τη Μικρά Ασία, να χτίσουν τα τείχη γι’ αυτό και ονομάστηκαν Κυκλώπεια.
Η περίμετρος του τείχους στη σημερινή του μορφή είναι 900 μέτρα και οχυρώνει μια έκταση 30.000 τ.μ., με μέγιστο σωζόμενο ύψος 8,25μ. περίπου και μέσο όρο πλάτους 5,50-6μ., που όμως σε κάποια σημεία φτάνει και τα 8μ.


Γραμματική του κεφαλαίου:

Επιρρήματα λέγονται οι άκλιτες λέξεις που διευκρινίζουν την έννοια κυρίως των ρημάτων, αλλά και επιθέτων και επιρρημάτων, και φανερώ­νουν τόπο, χρόνο, τρόπο, ποσό κ.ά. π.χ. Βλέπει καλά.
Ο καιρός είναι πολύ καλός. Ο πατέρας βγήκε από το σπίτι κάπως νωρίς. Κατά τη σημασία τους τα επιρρήματα είναι πέντε ειδών και απαντούν σε κάποια ερώτηση:
α). Τοπικά: πού; εδώ, εκεί, μέσα, έξω, βόρεια, νότια,
β). Χρονικά: πότε; σήμερα, τώρα, πέρυσι, έπειτα, κάποτε,
γ). Τροπικά: πώς; έτσι, μαζί, όπως, αλλιώς, ξαφνικά
δ). Ποσοτικά: πόσο; λίγο, πολύ, τόσο, κάμποσο, περισσότερο,
ε). Βεβαιωτικά: ναι, μάλιστα, βέβαια, αλήθεια, σωστά.
στ). Διστακτικά: ίσως, τάχα, δήθεν, πιθανόν, άραγε.
ζ). Αρνητικά: όχι, δε(ν), μη(ν), όχι βέβαια.


 Επιρρηματικοί προσδιορισμοί
α. Γράφω αυτές τις σκέψεις βιαστικά, β. Ήρθε η κόρη του γελώντας, γ. Ώρες καθόμουν και κοίταζα τη θάλασσα, δ. Ο δρόμος περνά μπροστά από το σπίτι.
Επιρρηματικός προσδιορισμός ή επιρρηματικό σύνολο λέγεται κάθε επίρρημα (αλλά και άλλες λέξεις).
Οι επιρρηματικοί προσδιορισμοί, όπως και η ίδια η λέξη το δηλώνει (επί+ρήμα), προσδιορίζουν τα ρήματα (αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις και τα επίθετα και τα ουσιαστικά και τα επιρρήματα), για να συμπληρώ­σουν την έννοιά τους και να γίνει πιο συγκεκριμένη και πιο σαφής.
Οι επιρρηματικοί προσδιορισμοί φανερώνουν τόπο, χρόνο, τρόπο, ποσό, αιτία, σκοπό, αποτέλεσμα, προϋπόθεση, βεβαίωση, άρνηση, δι­σταγμό κ.ά.
Βλέπε βιβλίο γραμματικής σελ. 162-165
και για την παραγωγή και σύνθεση λέξεων σελ. 202-207


  

Ο διακόπτης


Ο διακόπτης (πηγή: Γ. Ζερβός)

Ο διακόπτης 2  (πηγή: Αρβανιτίδης Θεόδωρος) 



                                      

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

Σεισμοί και φυσικές καταστροφές κεφ. 26-27

Ο ρόλος των ηφαιστείων και των σεισμών στις αλλαγές της φύσης κεφ. 26

Ηφαίστειο στη Σαντορίνη

Δημιουργία και εξέλιξη της Γης

Ηφαίστεια και εκρήξεις

Διαδραστικό παιχνίδι_ σεισμοί



Παιχνίδια και παιχνίδια

Ημισκούμπρια - Σεισμός

Σεισμός-μέτρα προστασίας

https://www.youtube.com/watch?v=x5BhmAt9eNQ
http://www.youtube.com/watch?v=IiEw1p5BaSU&feature=related
http://www.wwnorton.com/college/geo/egeo/%20animations/ch2.htm#2


Ο Εγκέλαδος

Από ετυμολογικής άποψης η λέξη Εγκέλαδος είναι πιθανόν να είναι σύντμηση και να προέρχεται από τις λέξεις έγκειμαι + λας που σημαίνει "αυτός που είναι εγκατεστημένος στα πετρώματα". Σύμφωνα με την Ελληνική μυθολογία, ο Εγκέλαδος ήταν ο αρχηγός των γιγάντων και συγκεκριμένα γιος του Τάρταρου και της γης. Κατά την τιτανομαχία φονεύθηκε από τη θεά Αθηνά, η οποία για να το πετύχει, πέταξε επάνω του, σύμφωνα με το μύθο, τη Σικελία ή το βουνό Αίτνα (που είναι ηφαίστειο). Έτσι λοιπόν ο Εγκέλαδος, στην προσπάθεια του να απελευθερωθεί από το βάρος που τον κρατά φυλακισμένο δημιουργεί τους σεισμούς.
Αποτέλεσμα εικόνας για ηφαιστεια   

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

Τρίμηνο πρόγραμμα ευέλικτης ζώνης - Προαγωγή ψυχικής υγείας

Απώτερος στόχος του προγράμματος είναι η προαγωγή της ψυχικής υγείας του συνόλου των μαθητών και η καλή λειτουργία του σχολικού συστήματος.

Πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι είναι:

  • Η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και των δεξιοτήτων επικοινωνίας των μαθητών,
  • Η εκμάθηση των κοινωνικών δεξιοτήτων,
  • Η ενίσχυση των συναισθηματικών δεξιοτήτων,
  • Η ανάπτυξη θετικών κοινωνικών σχέσεων,
  • Η δημιουργία αλληλέγγυου και υποστηρικτικού κλίματος στην τάξη για όλους τους μαθητές.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με τη μέθοδο project.

Ενδεικτικά αναφέρω κάποια από αυτά:
  1. Γνωριμία με τον εαυτό μας: "Ας γνωριστούμε καλύτερα", "Το καπέλο των κανόνων"
  2. Αναγνώριση-Έκφραση-Διαχείριση συναισθημάτων: "Ταιριάζω συναισθήματα και πρόσωπα"
  3. Γινόμαστε καλύτεροι: "Ο ξεχωριστός μου εαυτός", "Καθρέφτη-καθρεφτάκι μου"
  4. Επικοινωνώντας με τους άλλους: " Παιχνίδι χωρίς λόγια"
  5. Εμείς και οι άλλοι γύρω μας: " Ο εαυτός μας, τι μένει ίδιο, τι αλλάζει"
  6. Σχολείο και διαφορετικότητα: " Όλοι είμαστε ίδιο...και διαφορετικοί"
  7. Το σχολείο ως κοινότητα:Ζούμε μαζί και στηρίζουμε ο ένας τον άλλο " Μάθε τι μου αρέσει" 
                         

Είμαι ο εαυτός μου - Αν ήμουν... τι θα ήμουν

Καθρέφτη...καθρεφτάκι μου.

Ταιριάζω συναισθήματα... με μουσική


Φωτογραφικό υλικό

Καθρέφτη...καθρεφτάκι μου



 
                                   

                                               

                                 








Ταιριάζω συναισθήματα με μουσική












Εργασία μαθητών στη Γεωγραφία

Μία από τις ομάδες των μαθητών της τάξης μας ασχολήθηκε με το κλίμα των Χανίων και πώς αυτό επηρεάζει τις δραστηριότητες και τις ασχολίες των κατοίκων.





Μυστήρια-Επιστημονική φαντασία Ενότητα 10η

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με Βούλγαρους και Ρώσους κεφ 22


Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με Βούλγαρους και Ρώσους (α μέρος)



                                              BOYLGAROKTONOS

Στις 29 Ιουλίου του 1014 ο βυζαντινός στρατηγός Νικηφόρος Ξιφίας εξαπέλυσε μια αιφνιδιαστική επίθεση εναντίον των Βουλγάρων στην τοποθεσία Κλειδί, στο στενότερο σημείο της κοιλάδας του ποταμού Στρώμνιτσα. Την επίθεση υποστήριξε με τις δυνάμεις του και ο ίδιος ο αυτοκράτορας Βασίλειος Β΄. Χιλιάδες Βούλγαροι έπεσαν στο πεδίο της μάχης, οι περισσότεροι όμως αιχμαλωτίστηκαν. Ο ίδιος ο Βούλγαρος τσάρος Σαμουήλ μόλις διέφυγε της αιχμαλωσίας. Η τύχη των συλληφθέντων συμπατριωτών του όμως ήταν φρικτή. Δόθηκε εντολή να τυφλωθούν με πυρωμένο σίδερο. Στις 4 Οκτωβρίου ο Σαμουήλ αντίκρισε μια εικόνα βγαλμένη από την κόλαση. Μια ατελείωτη πορεία 15.000 τυφλών στρατιωτών οι οποίοι καθοδηγούνταν από έναν τυχερό μονόφθαλμο για κάθε 100 άνδρες. Ο τσάρος αρχικά λιποθύμησε στη θέα των ανδρών του και έπεσε αναίσθητος στο έδαφος. Οι γύρω του προσπάθησαν να τον συνεφέρουν. Όταν ο Βούλγαρος ηγεμόνας συνήλθε, ζήτησε να πιει κρύο νερό. Αυτό του προκάλεσε καρδιακή προσβολή και δύο ημέρες αργότερα εξέπνευσε.... 

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/giati-o-voulgaroktonos-tiflose-15-000-voulgarous-o-tsaros-samouil-pethane-apo-to-sok/

Βασίλειος Β' ο Βουλγαροκτόνος


β' μέρος παρουσίασης μαθήματος



Ομαδική βάπτιση Ρώσων στον Δνείπερο ποταμό
                                                                                                                
Συνάντηση Κύριλλου & Μεθόδιου με τον Βόγορη
       
Picture
Βάπτιση του πρίγκιπα Βλαδίμηρου
Συμεών

 


Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Αναγωγή στη δεκαδική μονάδα

Με το παρακάτω βιντεάκι, ξαναθυμάμαι την αναγωγή στην δεκαδική κλασματική μονάδα.


             

Μαθηματικα-Διαδραστικές ασκήσεις για τις ενότητες 1 έως 7 του βιβλίου

Τώρα έχεις την ευκαιρία να εξασκηθείς σε όσα μελετήσαμε στα μαθηματικά. Μέσα από τα διαδραστικά παιχνίδια που προτείνονται παρακάτω και θα θυμηθείς και θα διασκεδάσεις!

http://inschool.gr/5math.html

 

Φόρμουλα 1 Διαδραστικό παιχνίδι με κλάσματα

Μάθε, παίξε, διασκέδασε!!

Φτάσε στο τέρμα!!!


 

Γεωγραφία κεφ 22-23-24